måndag 4 juni 2012

Fixa ditt eget ströbröd

Jag hinner aldrig äta upp mitt bröd innan jag tycker det blir lite för torrt och tråkigt och istället för att slänga det fick jag iden att göra ströbröd av det istället. Perfekt att göra av brödet du tycker blivit lite gammalt eller av misslyckade brödbak kanske =).


Det är hur enkelt som helst och både ljust och mörkt bröd funkar.
Allt du behöver göra är att ha lite bröd tex brödkanter,knäckebröd,misslyckat brödbak ( jag använde bland annat ett bröd jag bakat som inte alls blev nått bra),skorpor m.m.
Bryt brödet i bitar och kör det i en mixer och häll sedan ut på en plåt med bakplåts papper och rosta det i ugnen på 175 grader i ca5- 10 min, men håll koll efter som alla ugnar blir lite olika varma.
Rör runt bland smulorna efter halva tiden så de blir jämt rostade.
Häll ditt ströbröd i en lufttät burk och förvara det svalt och torrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar